maandag 20 april 2015

Feedback gekregen van Geert en Wyb

Van Geert heb ik onderstaande feedback gekregen:


Dag Saskia,
Ik heb je Blog bekeken en zag dat 16 maart het laatste bericht was waarin je je Quest 3 feedback in hebt verwerkt. Je SWOT aangevuld met de feedback maakt het en duidelijk en goed verhaal.
Bij Quest 2 heb je een mooie onderbouwing gegeven waarom je voor een ander scenario kiest als het team. Je beschrijft wel dat je voor het zelfde kiest, volgens mij bedoel je een ander scenario.
Het Blog bericht van 20 feb zou mij helemaal radeloos maken. Het ziet er wel spectaculair uit die Mindmap en voor jou werkt het blijkbaar wel. Vooral blijven doen.
Je filmpjes heb ik niet allemaal afgekeken, het waren er voor mij teveel, wel geeft het een duidelijk beeld voor de ‘neutrale toeschouwer’.
Van jouw Quest 1 was ik onder de indruk, je schets een voor mij duidelijk verhaal. Hier gaat onderwijs over en de kracht van de docent.

De laatste loodjes en dan zit dit LA er voor je op. Probeer deze week nog wat aanvullingen te doen op je Blog en dan is het verder aan de Gamemasters om je verder te beoordelen.
Veel succes met het verwerken en veel plezier op de Challenge Day.




Van Wyb heb ik de volgende feedback gekregen:

P.I.
Tip
Top
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
Tip: je blik naar buiten lijkt zich te beperken tot de school. Logisch als er zoveel innovatie binnen de school afspeelt. Ook op andere innovatieve scholen (hoe doen jullie dat?) en in bedrijven is er veel te leren.
Top: Je kijkt buiten je eigen klaslokaal, doordat je samen met je collegae leert. Daarbij is er ondersteuning van “School aan zet:” en “Leerkracht”. Orion speelt rol m.b.t. professionaliseren.
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
Tip: oplossingen voor de obstakels uit je SWOT zou je bij collegae buiten de school kunnen zoeken.
Top: je meewerkende houding als het gaat om professionaliseren van de collegae is top. In de SWOT zet je een prima diagnose van de huidige situatie weg.
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
Tip: onderzoek je eigen waarden m.b.t. leiderschap en collegialiteit. Misschien kun jij een leider zijn voor jouw docentgerichte collegae. Onderzoek sociale innovatie.
Top: Pierson is al innovatief met ICT en KWT. inderdaad "up to the future". En aan jou zal het niet liggen!


Vragen:

Willen leerlingen zelf aan het stuur? Wat weet je daarvan? Hoe krijgt de school daar zicht op? Team: film heeft focus vnl. op ICT gebruik. Hoe is de sociale verbondenheid (Deci&Ryan) gewaarborgd in jullie scenario?


Dank je wel voor jullie feedback Geert en Wyb.
Ik ga jullie feedback verwerken in mijn blog.
Veel succes en plezier op de Challenge Day.
































Geen opmerkingen:

Een reactie posten