maandag 9 februari 2015

iets uit proberen..

In de uitzending van tegenlicht zag ik dat ze op het Hyperion Lyceum de leerlingen een keus geven hoe ze de stof gaan verwerken. Je zag dat de leerlingen grote verantwoordelijk daarin namen en het erg fijn vonden dat ze een keus hadden.
Nu wil ik graag uitproberen of dat met mijn vmbo t 3 klas dat ook werkt.
Ze zijn naar de cultuursjok geweest, een dag waarin ze kennismaken met kunst en cultuur.
In de eindtermen staat beschreven dat ze 4 culturele activiteiten moeten doen. Bij ons curriculum beslaat de Cultuursjok er 2. Nu heb ik aan de leerlingen gevraagd hoe zij het liefst de verslaglegging willen doen. Ze opperden een verslag schrijven, mindmap, collage, film en mondeling. Nu heb ik met ze afgesproken dat we de volgende les eerst gaan inventariseren aan welke eisen deze verschillende manieren moeten voldoen.
Dan leggen we dat vast en maken we afspraken over de eisen en welke tijdsplanning daaraan vast zit.
Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten