donderdag 26 februari 2015

Netwerk feedback

Niets is leuker dan om in gesprek te gaan over onderwijs met enigzins gelijk gestemden. Gesprekken leveren inspiratie en ideeën op wat zou kunnen. Maar ook je eigen ideeen spiegelen aan de visie van anderen. Verandering voelt zo heel dichtbij.
In mijn netwerk heb ik Ramon Moorlag, mijn collega, gevraagd om feedback te geven op quest 2. Ramon werkt ook bij Agora. De school die al heel ver is met vernieuwend onderwijs. Reden te meer om Ramon te vragen.

Zijn feedback was de volgende:


Een lekker kortdoordebochtje, een grote lepel snel leeg of grote schoenen maken veel afstand.
De vier scenario's omschreven zijn duidelijk, direct en to the point. Een sterk literatuuronderzoek kenmerkt ieder scenario. Veel van deze stukken heb ik gelezen; ik ken de materie. Het geeft een duidelijke richting aan de vier scenario's en kan een goede start geven voor het beginnen met onderwijsinnovatie in de eigen schoolcontext. 

Het noemen van Jan Fasen (en zijn blog janfasen1) deed mijn hart sneller slaan. En met dezelfde snelle hartslag lees ik Agora in Zelf leren op locatie. Persoonlijker, meer feedbackmomenten en elkaar echt zien. Daar draait het in mijn beroepspraktijk om. (en ik zou zeker het stuk van prof. dr. Rob Martens over Radicalisering niet vergeten te noemen). 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten